کتابخانه عمومی آیت الله مردوخ روستای آرندان

سنندج روستای آرندان تلفن 08733472702

کتابخانه عمومی آیت الله مردوخ روستای آرندان

سنندج روستای آرندان تلفن 08733472702

کتابخانه عمومی آیت الله مردوخ روستای آرندان
کتابخانه عمومی آیت الله مردوخ روستای آرندان

۱۲ مطلب در خرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

چهارشنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۷، ۰۹:۳۲ ق.ظ

برشی از کتاب شازده کوچولو



نویسنده : آنتوان دو سنت اگزوپری

برگرداننده :  محمد قاضی ،احمد شاملو

ناشر :   انتشارات گالیمار

کتاب شازده‌کوچولو از زبان خلبانی روایت می‌شود که هواپیمایش در یکی از صحراهای دوردست آفریقا خراب شده است و آن‌جا با موجود کوچک عجیبی آشنا می‌شود: شازده‌کوچولو. که از سیاره‌ای دوردست به زمین آمده است. شازده‌کوچولو بسیار کنجکاو و دوست‌داشتنی است و در ضمن این‌که سؤالاتش را از خلبان می‌پرسد و با او حرف می‌زند، ماجرای سفرش را نیز برای او تعریف می‌کند:

او از سیارۀ بسیار کوچکی آمده است که در آن تنها زندگی می‌کرده است. روزی متوجه روییدنِ گل زیبایی در سیاره‌اش می‌شود و بعد از بگومگویی که با گلش می‌کند، قصد می‌کند که سیاره‌اش را ترک کند. او سفرش را آغاز می‌کند و به سیارات مختلفی می‌رود که زمین، آخرین آن‌هاست.

در سیارۀ اول یک پادشاه زندگی می‌کند که به دنبال یک رعیت است و از شازده‌کوچولو می‌خواهد رعیت او باشد؛ سیارۀ دوم خانۀ مردی خودپسند است که دوست دارد شازده‌کوچولو ستایش‌گر او باشد؛ سیارۀ سوم جایگاه می‌خواره‌ای است که مدام می‌خورد تا می‌خواره بودنش را فراموش کند؛ در سیارۀ چهارم تاجری زندگی می‌کند که مدام در حال شمردن و تملک چیزها، همۀ چیزها حتا ستارگان و سیاره‌هاست و درگیر عدد و رقم است؛ در سیارۀ پنجم شازده‌کوچولو به فانوس‌بانی برمی‌خورد که موظف است هر یک دقیقه، فانوس سیاره را روشن و خاموش کند چون سیاره بسیار کوچک است و هر یک دقیقه به دور خودش می‌چرخد و شب و روزش بسیار کوتاه است؛ شازده‌کوچولو در سیارۀ ششم جغرافی‌دانی را می‌بیند که مدام مشغول ثبت چیزها در کتاب‌های قطور خود است اما او گل‌ها را چون «فانی» هستند در کتاب‌های خود ثبت نمی‌کند.

شازده‌کوچولو نهایتاً به زمین فرود می‌آید؛ در صحرای بی‌آب و علفی در آفریقا. او  ماری را می‌بیند که به او می‌گوید حتی اگر پیش آدم‌ها هم برود احساس تنهایی خواهد کرد و به او قول می‌دهد که اگر روزی دلش خواست دوباره به سیاره‌اش برگردد، می‌تواند او را با قدرت جادویی‌اش دوباره به آن‌جا برگرداند؛ زیرا او حلال تمام معماها و مشکلات است. او پس از آن به گلی برمی‌خورد که روزی عبور کاروانی را از صحرا دیده و به همین دلیل تعداد آدم‌ها را شش هفت تا می‌داند که چون ریشه ندارند، باد آن‌ها را این طرف و آن طرف می‌برد. شازده‌کوچولو از کوهی بالا می‌رود و هرچه سلام می‌کند، تنها تکرار صدای خودش را می‌شنود و گمان می‌کند زمین سیارۀ عجیبی است که آدم‌هایش هرچه را می‌شنوند، تکرار می‌کند در حالی که در سیارۀ خودش گلی داشته که همیشه اول حرف می‌زده. او همچنین به باغ گلی برمی‌خورد که پر از گل‌های زیبا همانند گل خودش در سیارۀ خودش هستند، می‌فهمد گلش به دروغ خودش را تنها گل جهان می‌دانسته. اما در ادامه با روباهی آشنا می‌شود که نگاهش را به گلش تغییر می‌دهد زیرا با او دربارۀ اهلی شدن و وابستگی و زمانی صحبت می‌کند که او برای گلش گذرانده و همین، باعث می‌شود که گلِ او برای او یگانه باشد.

در انتهای داستان، عاقبت شازده‌کوچولو نزد مار بازمی‌گردد تا به قولش وفا کند و او را به سیارۀ خودش بازگرداند

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۹۷ ، ۰۹:۳۲
کتابخانه آیت الله مردوخ آرندان
سه شنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۷، ۰۹:۱۲ ق.ظ

چگونه برای کودکان کتاب بخوانیم؟

چگونه برای کودکان کتاب بخوانیم؟

کتابخوانی نقشی اساسی در شکل‌دهی حافظه و مهارت‌های شناختی‌ کودکان دارد. اما سؤال اینجاست که چطور برای کودک کتاب بخوانیم و چه کتاب‌هایی برای کودکان در سنین مختلف مناسب است. با خواندن ادامه مطلب می توانید جواب سؤالات خود را بیابید.
 
چگونه برای کودکان کتاب بخوانیم؟
 
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از کوآرتز، والدین تازه‌وارد اصولاً در ملاقات با متخصص اطفال چندین کتاب برای خواندن برای نوزادان دریافت می‌کنند و مدام می‌شنوند که خواندن کتاب برای کودکان تأثیر مهمی بر شکل‌گیری ذهن‌شان دارد.
 
کودکی خوشبخت است که والدینش بدانند کتابخوانی عادت مهمی است و برای آموزش این موضوع به کودک خود تلاش می‌کنند.

چگونه برای کودکان کتاب بخوانیم؟

انتخاب کتاب برای نوزادان کار سخت‌تری است. سؤال‌های بسیاری در این زمینه وجود دارد. از چه سنی باید برای نوزاد کتاب خواند؟ آیا باید کتاب‌های خاصی برای نوزادان خواند؟ آیا کتابی که برای کودکان می‌خوانید با کتابی که برای نوزادان می‌خوانیم باید تفاوت داشته باشد؟
 
تحقیقات مؤسسه ملی آمریکا به شما نشان می‌دهد کتابخوانی تا چه اندازه بر مغز نوزاد و همچنین شکل‌گیری رفتارهای اجتماعی‌اش تأثیرگزار است.
 
- کودکان را در خواندن کتاب همراهی کنید:
بررسی‌ها نشان می‌دهد مزایای کتابخوانی دسته‌جمعی بر توسعه توانایی های یادگیری شناختی و زبانی بسیار زیاد است و موجب می‌شود کودکان با مفاهیم انتزاعی آشنا شوند و کلمات متفاوتی بیاموزند.
 
خواندن کتاب برای نوزاد نیز موجب افزایش علاقه بین نوزاد و والدین می‌شود و رابطه دو نفره آن‌ها را گسترش می‌دهد. در طول روز نیز زمانی لذت‌بخش را در کنار یکدیگر سپری می‌کنند. تحقیقات نشان می‌دهد کتابخوانی گروهی هم کیفیت و هم کمیت میزان مهارت‌های خوانشی، کلمات و توانایی نوشتن اسم‌ها را در سنین بالاتر افزایش می‌دهد. به عبارت دیگر هر چه بیشتر برای نوزادان و کودکان خود کتاب بخوانید و برایتان کتاب بخواند در چهار سالگی تأثیر شگرف آن را مشاهده خواهید کرد.
 
- تصاویر کتاب‌ها را به نوزادان خود نشان دهید:
در بررسی مؤسسه آمریکایی نوزادان به تصاویر و عکس‌های کتاب واکنش نشان دادند و اگر عکس‌ها به طور منظم به همراه اسم‌شان آمده باشد توانایی یادگیری کودکان را افزایش می‌دهند.
بهتر است برای نوزادان کتاب‌هایی را انتخاب کنید که پر از اسامی مختلف باشد تا کیفیت کتابخوانی شما با کودک افزایش یابد و به یادگیری و افزایش ظرفیت مغز منجر شود.
 
کودکان پس از مدتی از این نوع یادگیری بهره می‌گیرند و موضوعات را به اتفاقات دیگر زندگی خود نیز تعمیم می‎‌دهند و مغزشان پاسخ‌های واکنشی مناسب‌تری از خود بروز می‌دهد.
 
مؤسسه ملی آمریکا برای انجام آزمایشات خود از نوزادان شش‌ماهه بهره گرفته و علاقه آنان به شخصیت‌ها و تصاویر جدید را مورد آزمایش و مشاهده قرار داد، و از نوارهای مغزی مختلف برای اندازه‌گیری میزان عکس‌العمل نوزاد بهره گرفت. نتایج نشان می‌دهد نوزادان شش‌ماهه هنگام نگاه کردن به تصاویر موجود در کامپیوتر و کتاب قادر هستند تصاویر مختلف را از هم تمییز دهند.
 
همچنین متخصصان با استفاده از تکنولوژی دنبال کردن چشم، نگاه کودکان را بررسی کرده و متوجه شدند که کودکان به چه عضوی از بدن شخصیت‌های داستان علاقه نشان می‌دهند و چه مدت به آن خیره می‌شوند.

سپس والدین به سه دسته مختلف تقسیم شدند؛ یک گروه برای این نوزدان کتابی خواندند که دارای شش شخصیت متفاوت بود؛ شخصیت‌هایی که نوزادان پیش از این ندیده بودند. گروهی دیگر کتابی را خواندند که شخصیت‌هایش اسامی مشخصی نداشت و سومین گروه نیز هیچ کتابی برای نوزادان خود نخواندند.
 
پس از سه ماه نوزادان و والدین‌شان بار دیگر به آزمایشگاه فرخوانده شدند تا توجه نوزادانشان به کتب داستانی بررسی شود. نتایج نشان داد فقط توجه کودکان گروه اول که شخصیت‌های متمایزی را یاد گرفته بودند افزایش یافته است.
 
نتیجه کلی این بررسی نشان داد نوزادان در سنین کم قادر هستند از برچسب‌ها و عناوین بهره بگیرند و دنیای اطراف خود را بشناسند و همچینین کتابخوانی والدین برای فرزند تأثیر به سزایی در افزایش رشد مغز نوزاد در سال اول زندگی دارد.
 
این موسسه از والدین خواست توجه کنند کتاب‌هایی که برای نوزادان شش یا نه ماهه می‌خوانند باید با کتاب‌هایی که برای کودک در دو سالگی می‌خوانند تفاوت داشته باشد. زیرا کودک در دو سالگی به تدریج آماده می‌شود تا کتابخوانی را به تنهایی تجربه کند. برای به دست آوردن نتیجه مناسب در دوره نوزادی فرزندتان بهتر است به نوع کتاب‌هایی که برایش می‌خوانید توجه بیشتری کنید.
 
بهتر است برای نوزادان کتاب‌هایی را انتخاب کنید که پر از اسامی مختلف باشد تا کیفیت کتابخوانی شما با کودک افزایش یابد و به یادگیری و افزایش ظرفیت مغز منجر شود. همه نوزادان خاص هستند بنابراین والدین باید آثاری را انتخاب کنند که توجه فرزندشان را جلب کند. در میانه کتابخوانی از فرزند خود اسم شخصیت‌ها را بپرسید و سپس به خواندن ادامه دهید.
 
 انسان در سنین کودکی توانایی یادگیری بالایی دارد و با آموزش به مغز انسان می‌توان آینده کودک را تضمین کرد پس بهتر است کتاب خواندن برای کودکان را جدی بگیرید.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ خرداد ۹۷ ، ۰۹:۱۲
کتابخانه آیت الله مردوخ آرندان
سه شنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۷، ۰۸:۵۲ ق.ظ

برشی از کتاب من پیش از تو

درباره کتاب:

:  من پیش از تو
 داستان های انگلیسی 
   جوجو مویز
   مریم مفتاحی
  آموت


«من پیش از تو» نخستین اثر از جوجو مویز است که به فارسی منتشر می‌شود. موضوع این رمان موضوع جوان ورزشکاری است که در اوج سلامت و ثروت به سر می‌برد و در پی یک تصادف قطع نخاع می‌شود و روی صندلی چرخ‌دار می‌نشیند. این مساله زندگی او را دگرگون می‌کند.

پرستاری که در این رمان هست می‌خواهد به این ورزشکار نوع دیگری از نگاه کردن را یاد بدهد و او را از خودکشی برهاند. در این کشمکش او به زندگی امیدوار می‌شود. حتی تا صفحه آخر رمان نیز کسی نمی‌داند که چه اتفاقی خواهد افتاد. شاید برخی‌ها فکر کنند که این رمان رمانی عاشقانه و رمانتیک است.

قسمت دوم این کتاب به اسم پس از تو منتشر شده است .

آثاری دیگر  این نویسنده :یک بعلاوه یک ،میوه خارجی 



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ خرداد ۹۷ ، ۰۸:۵۲
کتابخانه آیت الله مردوخ آرندان
پنجشنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۷، ۰۹:۵۰ ق.ظ

تبریک عید سعید فطر




این عید فرخنده را به همگی شما عاشقان و دلدادگان صیام تبریک و تهنیت عرض می نماییم.

                                                                                           

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ خرداد ۹۷ ، ۰۹:۵۰
کتابخانه آیت الله مردوخ آرندان
چهارشنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۵۶ ب.ظ

آدرس کانال تلگرامی

آدرس  کانال تلگرامی ما:



senalib@

کانال اطلاع رسانی کتابخانه ها ی عمومی شهرستان سنندج


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ خرداد ۹۷ ، ۱۲:۵۶
کتابخانه آیت الله مردوخ آرندان
چهارشنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۰۳ ق.ظ

شیوه نامۀ اجرایی هشتمین جشنوارة کتابخوانی رضوی

شیوه نامۀ اجرایی هشتمین جشنوارة کتابخوانی رضوی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، فراخوان هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی با معرفی ۷ اثر با موضوع سیره امام رضا علیه‌السلام در ۳ رده سنی «کودک»، «نوجوان»،«جوان و بزرگسال» و همچنین بخش «خانوادگی» منتشر شد.

نحوه دریافت منابع و پرسشنامه

علاقه‌مندان برای شرکت در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی می‌توانند برای دسترسی به منابع این جشنواره به کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور مراجعه کنند.

همچنین علاقه مندان می توانند پرسشنامه و فایل PDF منابع هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی را از پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور (www.iranpl.ir) دریافت کنند.

نحوه شرکت در مسابقه

شرکت کنندگان در رده سنی نوجوان، جوان و بزرگسال می‌توانند هریک از منابع معرفی شده را انتخاب و به سوالات آن پاسخ دهند. پاسخنامه ارسالی باید در یکی از قالب‌های فردی یا خانوادگی (۲، ۳، ۴، ۵ نفره و بیشتر) تکمیل و ارسال شود و تکمیل مشخصات فردی (مشخصات شناسنامه‌ای، کد ملی، تحصیلات، نشانی کامل پست الکترونیکی، شماره تلفن ثابت و همراه) در پاسخنامه الزامی است.

همچنین ۲ روش برای شرکت کودکان در مسابقه پیش بینی شده است؛

روش اول: تصویرسازی (نقاشی) از جذاب‌ترین بخش کتاب به انتخاب کودک

روش دوم: ضبط و ارسال فایل ویدئویی از معرفی کتاب‌ها همراه با خوانش جذاب ترین بخش‌های کتاب به انتخاب شرکت کنندگان

شرکت کنندگان در هر ۲ روش باید صفحه مربوط به بخش معرفی شده و یا تصویرسازی شده از کتاب را قید کنند. به این ترتیب کودکان می‌توانند با کمک والدین خود، توضیحات اجمالی پیرامون کتاب، بازگویی قصه‌ای از کتاب، خواندن بخشی از کتاب و ... را با استفاده از گوشی‌های موبایل، ضبط و در سامانه جشنواره که متعاقبا اعلام خواهد شد با هشتگ #کتابخوانی_رضوی بارگذاری کنند.

داوری آثار

داوری آثار هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی از ۱۵ مرداد سال جاری آغاز می شود. اختتامیه این جشنواره نیز در ایام دهه ولایت (دهه اول شهریور) با حضور افراد و خانواده‌های برگزیده در سطح ملی برگزار خواهد شد.

جوایز هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی

همچنین ۳۱۳ نفر از برگزیدگان بخش انفرادی علاوه بر دریافت لوح سپاس و تندیس هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی، جایزه یک میلیون ریالی نیز دریافت می کنند.

علاوه بر این ۸ جایزه ویژه به ۸ برگزیده بخش خانوادگی اهدا می شود. بر این اساس:

مبلغ ۵ میلیون ریال به خانواده اول و دوم ۲ نفره،

مبلغ ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال به خانواده اول  ۳ نفره،

مبلغ ۱۰ میلیون ریال به خانواده اول ۴ نفره،

مبلغ ۱۵ میلیون ریال به خانواده اول ۵ نفره،

مبلغ ۵ میلیون ریال به خانواده دوم ۳ نفره،

مبلغ ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال به خانواده دوم ۴ نفره،

و مبلغ ۱۰ میلیون ریال به خانواده دوم ۵ نفره تعلق خواهد گرفت.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ خرداد ۹۷ ، ۱۰:۰۳
کتابخانه آیت الله مردوخ آرندان
چهارشنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۷، ۰۹:۵۳ ق.ظ

لیست کتب نورسیده 32

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ خرداد ۹۷ ، ۰۹:۵۳
کتابخانه آیت الله مردوخ آرندان
سه شنبه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۷، ۰۱:۳۶ ب.ظ

راهنمای نرم افزار مدیریت سامان



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ خرداد ۹۷ ، ۱۳:۳۶
کتابخانه آیت الله مردوخ آرندان
شنبه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۳۳ ق.ظ

بخشودگی جرایم در ماه مبارک رمضان


قابل توجه اعضای محترم کتابخانه


به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان جرایم دیر کرد کتابهای دارای تاخیر که از تاریخ 27 اردیبهشت الی 24 


خرداد به کتابخانه بازگردانده شود مورد بخشودگی قرار می گیرد.شرط لازم برای بخشودگی جرایم 


بازگرداندن کلیه ی کتاب های دارای تاخیر می باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ خرداد ۹۷ ، ۱۱:۳۳
کتابخانه آیت الله مردوخ آرندان
شنبه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۷، ۰۹:۲۸ ق.ظ

شرایط عضویت در کتابخانه

شرایط عضویت در

کتابخانه عمومی آیت الله مردوخ

 




1. ارائه اصل کارت ملی یا شناسنامه

 

2. یک قطعه عکس  3*4


3. پرداخت حق عضویت سالانه:

 

کودک ونوجوان (تا 14 سال): مبلغ  15000  ریال


بزرگسال: مبلغ  25000  ریال

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ خرداد ۹۷ ، ۰۹:۲۸
کتابخانه آیت الله مردوخ آرندان